case_Bæredygtig Jagt

Årets Vildtret 2014

OPGAVEN
Mange danskere er ikke fortrolige med kød fra jagtskudt vildt, selvom der er gode muligheder for at få det på gaflen i jagtsæsonen. Mens vildtkød er en naturlig del af kosten i vores skovrige nabolande og i gourmetlandet Frankrig, så er der i Danmark sjældent fokus på vildtkødet trods en stor interesse for mad generelt.

Informationsindsatsen Bæredygtig jagt ønsker at sætte vildtkødet på den gastronomiske agenda og udbrede danskernes kendskab til dets kvaliteter. Det skal bidrage til at skabe øget afsætning og forståelse for sammenhængen mellem naturpleje, jagt og vildtkødet på middagsbordet.

LØSNINGEN
Holm Kommunikation har sammen med nogle af de mest toneangivende danske stjernekokke skabt kokkekonkurrencen Årets Vildtret. Her dyster seks talentfulde kokke om at lave de mest indbydende og spændende retter med vildt.

Vi har udviklet et slagkraftigt koncept med fagligt udfordrende konkurrenceregler og en stærk grafisk identitet for at cementere konkurrencen som en væsentlig, årligt tilbagevende madbegivenhed.

Årets Vildret har kørt i fire år i træk, og i 2014 blev konkurrencen afholdt i samarbejde med Bolig Mad Design-messen i Forum Copenhagen. Dermed fik tusindvis af danskere mulighed for at overvære kokkene tilberede vildtet helt tæt på.

Konkurrencen bruges også til at sætte vildtkød på mediernes dagsorden. Både før, under og efter konkurrencen er medierne blevet fodret med spændende pressehistorier om bl.a. kokkene, vildtet og vinderen. Historierne vinkles til både lokale, regionale og landsdækkende medier for at nå bredt ud til befolkningen.

Bag linjerne har vi stået for etablering af messestand med køkkener og logistik, drevet samarbejdet og dialogen med ambitiøse kokke og dommere samt sponsorer og koordineret med foreningerne bag Bæredygtig jagt: Danmarks Jægerforbund, Dansk Skovforening og Tolvmandssektionen i L&F.

RESULTATET

omtale

OMTALE

+30 klip i lokale og landsdækkender medier samt fagmedier
Tv-indslag i TV2 Lorry og Go’ Morgen Danmark
Reach: 1 mio.

social

SOCIAL

1.500 følgere på Årets Vildtrets Facebook-side

blod

BESØGENDE

40.000 besøgte Bolig Mad Design-messen i Forum
Årets Vildtret var et af de mest populære events

VIL DU HØRE MERE?

Mette Nord, Projektleder
mn(at)holm.dk
+45 81 88 24 48