case_Boxer

Boxer tog ejerskab på det digitale tv-signal

OPGAVEN
Lige siden Boxer TV begyndte sit indtog på det danske tv-marked har konkurrenterne forsøgt at afvise selskabet som en usikker døgnflue, forbrugerne burde se bort fra. Derfor var det afgørende for Boxer TV at markere sig som en solid national aktør, der fra begyndelsen havde et fast tag i det danske marked.

LØSNINGEN
Da overgangen til det digitale signal nærmede sig i 2009, udviklede Holm Kommunikation derfor en spektakulær event, der kunne stjæle opmærksomheden på selve skæringsdatoen og Boxer-brande overgangen til det digitale signal.

“Lige op til skæringsdatoen fokuserede medierne meget på det analoge signal, der blev slukket, og de skærme, der kunne gå i sort. Vi ville gerne have en event, der omvendt fremhævede seernes lyse digitale fremtid med Boxer TV. Derfor blev vi begejstrede, da Holm Kommunikation foreslog et lysshow, der visualiserede åbningen af det digitale tv-signal over hele landet. Det var en stærk måde at vise danskerne, at Boxer realiserer politikernes visioner for det nye digitale tv-signal og faktisk åbner en ny tv-virkelighed for danskerne. Og at vi er her for at blive,” siger adm. direktør Steen Ulf Jensen fra Boxer TV.

Sammen med lyskunstner Jesper Kongshaug tilrettelagde Holm Kommunikation lysshowet, så det udspillede sig digitalt synkroniseret på syv tårnhøje tv-sendemaster over hele landet. Denne kobling af det nationale og lokale perspektiv gjorde eventen aktuel for både nationale, regionale og lokale medier – og fordi eventen var visuelt orienteret blev tv-dækningen betragtelig.

“Ved at lave showet omkring de sendemaster, det hele drejede sig om, kunne vi Boxer-brande de tårnhøje, solide og blivende tv-master. Det er store bygningsværker, som folk ser til daglig i deres lokalområde, og som de forbinder med den nationale infrastruktur. Det gav en vigtig national tyngde og soliditet til Boxer-brandet, som kunne danne modvægt til konkurrenternes forsøg på at bagatellisere den nye spiller på markedet. En let forståelig formidling af Boxers unikke rolle som statsautoriseret gatekeeper på det nye digitale signal,” forklarer seniorkonsulent Jesper Brieghel fra Holm Kommunikation.

RESULTATET

omtale

OMTALE

12 tv-indslag på DR og TV2
25 lokalmedier
50 onlinemedier

Foruden tv-dækningen blev eventen omtalt i 25 lokalaviser og på mere end 50 netaviser.

Mange af netaviserne valgte, foruden den skriftlige omtale, også at bringe et web-tv-klip om eventen. Det gjaldt bl.a. politiken.dk, bt.dk og kpn.dk (Børsen).

Såvel disse web-klip som den massive tv-omtale lod sig kun gøre, fordi Holm Kommunikation i samarbejde med vnr.tv havde udført et omfattende videoteknisk forarbejde.

“Netavisernes nye muligheder for at streame tv i høj kvalitet gør det mere aktuelt end nogensinde at tænke video ind i sin PR-indsats. Forstår man at producere professionel video og præsentere det i de rigtige formater og på den rigtige måde for tv-stationer, nyhedsbureauer og netaviser, så er resultaterne spektakulære. Det viser denne case med al ønskelig tydelighed,” siger Jesper Brieghel.

VIL DU HØRE MERE?

Morten Holm, Adm. Direktør
mh(at)holm.dk
+45 40 79 23 33