case_PlayStation Danmark

Velkommen til konkurrenten!

En venlig velkomsthilsen til konkurrenten Xbox blev en viral succes for PlayStation Danmark. En kort video, der byder konkurrenten velkommen på det danske marked, er nu blevet set mere end 135.000 gange på YouTube.

Holm Kommunikation har hjulpet med at udvikle konceptet til videoen i samarbejde med Bifrost Productions.

Selvom Sony PlayStation har fået et stort forspring på det danske marked med deres næstegenerations spillekonsol PlayStation 4, er der ingen sure miner i forhold til konkurrenterne.

Da Xbox One fra Microsoft udkom på det danske marked den 5. september 2014, havde PlayStation Danmark forberedt en venlig videovelkomst, der blev en viral succes og set mere end 135.000 gange på YouTube.

På lanceringsdagen var PlayStation Danmark taget forbi Microsofts danske hovedkontor nord for København, for at sætte en hilsen op til konkurrenten med ordlyden ”Kære Xbox, velkommen i gamet. Kh PlayStation”.

Happeningen blev filmet og lagt på PlayStation Danmarks sociale kanaler, og videoen er blevet set mere end 135.000 gange på YouTube og har fået næsten 1.600 likes på PlayStation Danmarks Facebook-side.

RESULTATET

social

SOCIAL

+135.000 views på YouTube
1.600 likes på PlayStation Danmarks Facebook-side

omtale

OMTALE

Omfattende omtale i danske og udenlandske gaming-medier

Gaming-fans kvitterede for den gode stemning mellem konkurrenterne i kommentarsporet på YouTube, og på Facebook sagde Xbox Danmark pænt tak for hilsene og lovede, at der ville komme en lille ”hævn” snart

Det er desuden ikke kun inden for landets grænser, at videoen blev en succes. Den blev set af mennesker i hele verden og delt af gaming-medier i lande som Brasilien og Portugal.

VIL DU HØRE MERE?

Mathias Holm Pedersen, Partner & Seniorkonsulent
mhp(at)holm.dk
+45 22 93 77 30

Amalie Butze-Ruhnenstierne, Konsulent
abr(at)holm.dk
+45 25 34 03 91