Nyheder - 08.08.19

Hövding vælger Holm Kommunikation.

Efter en større pitch tidligere på året er vi blevet valgt som PR-bureau af den svenske producent af airbag-cykelhjelme, Hövding. Hövding oplevede sidste år en vækst på 211 pct. og har særligt taget de cykelglade Københavnere med storm.

Holm Kommunikation er valgt som PR-bureau af den svenske producent af airbag-cykelhjelme, Hövding, efter en større pitch.

Opgaven for Holm Kommunikation er at sætte yderligere fart på udviklingen i Danmark, hvor Hövding sidste år oplevede en vækst på 211 procent.

Væksten skal ske via samarbejder med influenter, kreative kampagner og medierelationer.

’’Danmark er et vigtigt marked for os, og derfor har vi brug for et proaktivt og kreativt bureau med skarpe kompetencer inden for influencer-marketing og klassisk PR. Det mener vi, at Holm kommunikation tilbyder, og derfor glæder vi os meget til samarbejdet,” siger Anna-Katarina Skogh, director of marketing & communication for Hövding.

Hos Holm Kommunikation glæder man sig naturligvis over det nye samarbejde med Hövding,

”Før Hövding var der intet lignende produkt på markedet, så vi er utrolig glade og stolte over at få lov til at arbejde med en så innovativ og nytænkende virksomhed. Desuden er det en spændende udfordring at få flere danske cyklister til at beskytte hovedet, og den glæder vi os til at kaste os over, ” siger managing partner hos Holm Kommunikation, Mathias Holm Pedersen.

Hövding blev grundlagt i Sverige i 2005, og i 2012 efter syv års udvikling kom den første model på markedet. I dag er der globalt solgt 150.000 cykelhjelme, som fungerer ved, at en airbag puster sig op og beskytter hovedet, hvis cyklisten vælter. I Danmark er det hidtil primært københavnerne, der har taget airbag-hjelmen til sig.

Læs også ‘Firmaet bag airbag-cykelhjelme vælger sit første PR-bureau i Danmark’. 

VIL DU HØRE MERE?

Mathias Holm Pedersen, managing partner
mhp(at)holm.dk
+45 22 93 77 30

Mark Ellegaard, konsulent
me(at)holm.dk
+45 31 23 75 69