Nyheder - 01.10.18

Holms VR-kampagne vinder Digital Communication Awards.

Vores VR-kampagne om fyrværkerisikkerhed er blevet belønnet med den europæiske pris Digital Communication Awards

Da en af Europas største digitale prisuddelinger, Digital Communication Awards, blev uddelt i Berlin fredag den 28. september vandt Holm prisen for bedste digitale arbejde i kategorien ”Institutions”. Prisen blev tildelt vores fyrværkerikampagne ‘It Won’t Happen To Me” for Sikkerhedsstyrelsen, der med VR-film, digitalt content og influencer-film fik unge fyre til at forstå vigtigheden af fyrværkerisikkerhed.

Vores digitale kampagne blev gennemført sidste år op til nytårsaften 2017, og formålet var at nedbringe antallet af fyrværkeriskader hos unge mænd, der topper skadestatistikkerne.

EN KREATIV LØSNING

Den kreative løsning var at udsætte de unge mænd for en fyrværkeriulykke i en film i Virtual Reality.

I filmen kunne de unge, via VR-teknologi, opleve, hvad der sker, når man ikke følger Sikkerhedsstyrelsens fyrværkeriråd. Filmen blev målrettet de unge på sociale medier, og kampagnen brugte også events, influencer-film, digitalt content og PR for at nå den svære målgruppe.

Digital Communications Awards er en af Europas største digitale prisuddelinger og uddeles hvert år af Quadriga University of Applied Sciences, der ligger i Berlin.

Tidligere i år blev Holms kampagn belønnet med en et “Certificate of Excellence” til en anden af de største europæiske PR-priser, Sabre Awards.

I Holm Kommunikation stod vi for både ide, koncept og eksekvering af kampagnen for Sikkerhedsstyrelsen, og samarbejdede med Khora VR og Bifrost Production om filmproduktionerne.

Kampagnens case-film kan ses her.

Vil du mødes og høre, hvordan vi kan lave en kampagne for dig? Så kontakt:

Mathias Holm Pedersen, Managing Partner
mhp@holm.dk eller +45 22937730