Nyheder - 17.11.15

Nickelodeon vælger Holm Kommunikation som dansk bureau.

Den globale mediekoncern Nickelodeon har valgt Holm Kommunikation som sit danske PR-bureau. Samarbejdet skal styrke Nickelodeons position på det danske marked via integrerede kommunikationsløsninger i sociale og traditionelle medier.

Nu skal SvampeBob Firkant, NinjaTurtles og alle de andre kendte figurer fra Nickelodeon have endnu bedre fat i de danske børn og deres forældre. Derfor har Nickelodeon, der er et af verdens førende netværk af underholdningsbrands til børn, valgt Holm Kommunikation som sin danske samarbejdspartner til PR og sociale medier i Danmark.

Holm Kommunikation har allerede gennemført de første projekter, der har involveret integrerede kampagner i Nickelodeons egne kanaler som Facebook og web samt pressearbejde målrettet både B2B og B2C.

”Nickelodeons målgruppe er i dag på alle tænkelige platforme og devices, og deres medieforbrug ændrer sig med ekstrem fart. Derfor har vi behov for et PR-bureau, der kan tænke på tværs af platforme, lige meget om opgaven hedder en digital kampagne, sociale medier eller en B2B-presseindsats. Her har Holm Kommunikation allerede leveret varen for os, og vi glæder og rigtig meget over samarbejdet,” siger Jenny Frisk, Director Product & Marketing, Kids & Family hos Nickelodeon.

Holm Kommunikation er et full service-bureau, der arbejder med alle former for PR, sociale medier og Public Affairs. Her er man meget glade for at arbejde sammen med Nickelodeon:

”Børn og unge er fremtidens mediebrugere, og målgruppen er dermed også med til at definere fremtiden for hele PR-branchen. I vores samarbejde med Nickelodeon får vi virkelig udfordret vores evne til at arbejde på tværs af både platforme og PR-discipliner, men med samme formål: at skabe interesse og begejstring for Nickelodeons samlede underholdningstilbud til børn og unge,” siger Mathias Holm Pedersen, Partner & Seniorkonsulent hos Holm Kommunikation.

Om Nickelodeon
Nickelodeon er et af verdens førende netværk af underholdningsbrands for børn. Tv-kanalen Nickelodeon sender 16 timer dagligt mellem kl. 5.00 og 21.00 og kan ses af 4,4 mio. husstande i Norden. Nickelodeon har et varieret udbud af programmer med tegnefilm, drama samt udsendelser til forskolebørn. Nickelodeon står bl.a. bag programmer som SvampeBob Firkant, Teenage Mutant Ninja Turtles, Rocket Monkeys og Dora Udforskeren.