Nyheder - 13.02.19

Holm Kommunikation henter pressechef for verdens bedste cykelhold.

Holm Kommunikation opruster og tilføjer Mark Ellegaard som led i bureauets digitale og kreative satsning. Han kommer fra en stilling som pressechef for verdens bedste cykelhold, det belgiske mandskab Deceuninck – Quick-Step.

Der er travlt hos Holm Kommunikation, og nu opruster det digitale PR- og kommunikationsbureau med en ny profil hentet ind fra et af verdens største sportshold.

Bureauet har ansat Mark Ellegaard, der hidtil har været pressechef for det internationale cykelhold Deceuninck – Quick-Step, som i dansk kontekst er kendt for at huse sportsdirektør Brian Holm og den danske mester Michael Mørkøv.

Hos Quick-Step har Mark Ellegaard haft ansvar for at udvikle og eksekvere indhold til digitale og sociale kanaler til millioner af fans fra hele verden samt rådgivet verdensstjerner som den tidligere verdensmester Philippe Gilbert om brug af sociale medier. Desuden har han håndteret presserelationer on-site ved de største cykelløb i verden, herunder Giro d’Italia og Tour de France.

Mark Ellegaard ansættes som konsulent og skal styrke Holm Kommunikations digitale og kreative team, som sidste år høstede guld ved en af de største europæiske prisuddelinger, Digital Communication Award i Berlin, for virtual reality-kampagnen ’It Won’t Happen To Me’ udviklet for Sikkerhedsstyrelsen.

“Vi er super glade for at få en dygtig profil som Mark Ellegaard med på vores hold. Lige nu responderer markedet rigtig godt på vores satsning på digitale og kreative løsninger, og her kan han bidrage med utrolig meget, ikke mindst med sin erfaring fra et brand der har så meget bevågenhed fra fans i hele verden,” siger Mathias Holm Pedersen, Managing Partner i Holm Kommunikation.

Fokus på digitale løsninger

Mark er dog ikke et helt nyt ansigt hos Holm Kommunikation. Bureauet havde ham nemlig på lønningslisten for nogle år tilbage, da han studerede Digital Design og Kommunikation på IT-Universitetet i København.

“Jeg er ovenud glad for at være tilbage hos Holm Kommunikation, hvor jeg ser frem til at kaste mig over en masse spændende opgaver for kunderne. Samtidig håber jeg, at mine internationale erfaringer fra en organisation, hvor mediepresset er ekstremt og vinderkulturen enorm, kan bidrage både til at løse opgaverne, men også til at sætte yderligere fart på den digitale forandring, bureauet er godt i gang med at gennemgå,” siger Mark Ellegaard.

Holm Kommunikation arbejder med PR, Public Affairs og corporate communications, alt sammen med et digitalt fokus og indhold. Bureauet har 18 medarbejdere med spidskompetencer inden for bl.a. tech, sundhed og livsstil, og kundelisten tæller blandt andet PlayStation, Sennheiser, SAP og Adobe.

Læs også ‘Kommunikationsbureau henter pressechef’ på Bureaubiz.

Mark Ellegaard til La Vuelta 2018. Billede af Sigfrid Eggers