Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Kommunikation
NEWSJACKING

Tronskifte: Burger King delte 10.000 kongekroner ud på historisk dag

Kunde

Burger King

Opgave

At skabe positiv opmærksomhed uden at stjæle fokus

01 Opgave

Den 14. januar 2024 var en historisk dag i Danmark. Dronning Margrethe II abdicerede efter 52 år og overdrog tronen til sin søn kong Frederik X. Det var en dag, der blev fejret med folkefest og som tiltrak international opmærksomhed. 

Burger King ønskede at deltage i den store begivenhed med en aktivitet, der bidrog til den gode stemning, men uden at stjæle fokus fra det vigtige øjeblik, når kong Frederik X blev Danmarks nye regent. 

Der var altså brug for en skæv idé, der kunne skabe synlighed og trænge igennem mediemuren på en dag, hvor mange brands ville markere den nye konge.

02 Løsning

Tusindvis af danskere planlagde at lægge vejen forbi Christiansborg, hvor kong Frederik X skulle udråbes som Danmarks nye konge. Forinden havde mange forberedt fejringen og købt kongekroner, men hurtigt meldte landets butikker, at kongekronerne var udsolgt!

Vi fik derfor produceret 10.000 af Burger Kings ikoniske kongekroner og delte dem ud til alle, der ville fejre den nye konge. Dog med en lille, men vigtig, ændring: Burger Kings velkendte logo blev fjernet for at ære deres nye royale medkonge kong Frederik X på den store dag. 

Uddelingen af kongekronerne blev dækket på Burger Kings egne sociale medier. Samtidig udviklede vi en pressestrategi, der sikrede omtaler med interviews og billedserier i relevante danske og udenlandske medier.


ResultateR

10.000 kongekroner blev revet væk på få timer, og i hele bybilledet
så man danskerne med Burger Kings kongekrone.

10+ redaktionelle omtaler på tværs af danske medier.

Synlighed på tværs af tusindvis af opslag på sociale medier, nyhedsartikler,
LIVE-transmissioner og international dækning
af begivenheden.

No items found.

Vil du høre mere?

Esben Berg Nielsen

Partner
ebn@holm.dk
+45 26 36 81 22
Pil til højre

Esben er seniorkonsulent med fokus på PR og sociale og digitale opgaver for vores it- og tech-kunder. Esben er cand.mag. i Kommunikation fra Københavns Universitet og har en bachelor i Dansk fra samme sted. Han er medlem af Center for Interaction Research and Communication Design på København Universitet og medejer af galleriet VESS på Vesterbro i København.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt