01 Opgave
Som nyuddannet inden for IT er der talrige jobmuligheder hos både danske og internationale IT-virksomheder.
Så hvordan overbeviser man de unge om, at drømmejobbet findes i Københavns Kommune? Og hvad med de garvede kræfter fra den private sektor – hvad skulle få dem til at søge job i Koncern IT?
02 Løsning
Vi dykkede ned i målgrupperne og identificerede en række fordomme og klicheer, som erfarne og nyuddannede IT-folk har om et kommunalt job. Derudover talte vi med medarbejdere, der havde trodset statistikken og allerede var blevet en del af Koncern IT.
Løsningen blev en række dynamiske stills, der blev udrullet på online og offline medier. De portrætterede en række forskellige medarbejdere med en kort beskrivelse af deres arbejdsopgaver. Det gav målgrupperne mulighed for at spejle sig selv i deres kommende kollegaer og samtidig få afmonteret fordomme om, at en kommune fx ikke arbejder med førende digitale teknologier, eller at de ikke værdsætter faglig sparring og udvikling højt.