Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Digitalt
Awareness kampagne

TikTok og Støt Brysterne satte fokus på brystkræft med digital kampagne

Kunde

TikTok

Opgave

Oplys unge danskere om brystkræft

01 Opgave

I anledning af den internationale #BreastCancerAwarenessMonth ønskede TikTok at sætte fokus på brystkræft, der er den hyppigste kræftform blandt danske kvinder. 

Lyserød oktober er en international kampagne, der finder sted hvert år i oktober måned med formålet om at øge bevidstheden om brystkræft. Initiativet opfordrer til tidlig screening, som er afgørende for at forbedre chancerne for helbredelse. Brystkræft er den mest almindelige kræftform blandt kvinder i Danmark, og sandsynligheden for at en kvinde bliver ramt af sygdommen i sit liv er derfor høj.

TikTok ønskede derfor at bruge sin platform til at skabe oplysende og engagerende indhold, der særligt fokuserede på budskabet om tidlig diagnosticering.

02 Løsning

På vegne af TikTok indgik vi et samarbejde med Støt Brysterne for at sikre troværdig og relevant information omkring brystkræft samt styrke kampagnens budskab gennem Støt Brysterne-organisationens ekspertise og stærke position inden for emnet. 

Vi designede en kampagneside i TikTok-appen, som gik live på mærkedagen Lyserød Lørdag.  På dagen modtog alle danske brugere en notifikation i app’en, der ledte dem ind på kampagnesiden. Her kunne de tilgå officielle fakta om brystkræft og informative videoer fra Støt Brysterne. 

For at sikre en autentisk og nærværende formidling af kampagnens budskaber rakte vi ud til indflydelsesrige danske creators, bl.a. Mie Isaksen og Simone Lykke. Takket være deres stærke netværk og stemme blandt den ønskede målgruppe blev samtalen om brystkræft udfoldet, og vigtigheden af regelmæssige brystundersøgelser blev understreget og opfordret til næsten halvanden million danske brugere.

For at gøre yderligere opmærksom på kampagnen på det danske marked tilrettelagde vi en presseindsats, som resulterede i omtaler i relevante medier.


ResultateR

1.4 mio. danske brugere blev orienteret om kampagnen

Danske creators’ videoer blev vist mere end 500.000 gange

Omtale af samarbejdet i relevante medier

Danske brugere startede samtalen om brystkræft

No items found.

Vil du høre mere?

Sofie Rotne

Rådgiver
sr@holm.dk
+45 28 25 54 00
Pil til højre

Sofie er konsulent hos Holm og hjælper både danske og internationale kunder med PR og strategisk kommunikation på tværs af kanaler, herunder rådgivning, strategiplanlægning og krisekommunikation. Sofie er uddannet cand.comm i kommunikation og dansk fra Roskilde Universitet og har tidligere arbejdet med kommunikation hos Metroselskabet og Trendsales.

Amanda Grøntved-Grube

Rådgiver
agg@holm.dk
+45 60 78 20 26
Pil til højre

Amanda er konsulent med særligt fokus på at rådgive consumer- og techkunder om PR, interessevaretagelse, strategi og eventplanlægning. Hun er cand.comm i strategisk kommunikation og digitale medier fra Roskilde Universitet og har tidligere arbejdet med PR for små- og mellemstore danske og internationale virksomheder som Content Creator hos Mynewsdesk.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt